You are not logged in. Would you like to login or register?

2/13/2026 3:20 pm  #1

Ensimmäinen auto ja huoltojen ymmärtäminen

Hei kaikille! Tarvitsisin vähän neuvoja. Ostin ensimmäisen autoni pari kuukautta sitten ja olen huomannut, että huolloissa ehdotetaan jatkuvasti uusia toimenpiteitä. Yksi sanoo että öljy pitää vaihtaa heti, toinen että jarrut ovat jo lopussa, kolmas suosittelee huuhtelua. En oikein tiedä mikä on oikeasti pakollista ja mikä vain varmuuden vuoksi. Haluaisin oppia perusteet, jotta en maksa turhasta.

2/13/2026 3:32 pm  #2

Re: Ensimmäinen auto ja huoltojen ymmärtäminen

Hei! Todella normaali tilanne ensimmäisen auton kanssa Kun ei ole kokemusta, luottaa helposti kaikkeen mitä sanotaan. Minulla kävi samoin — ensimmäisen vuoden aikana käytin todella paljon rahaa asioihin jotka eivät olleet vielä ajankohtaisia.

2/13/2026 3:34 pm  #3

Juuri sitä pelkään. Tuntuu että ilman tietoa olet vain maksaja. Olisi hyvä ymmärtää edes perusasiat: mitkä huollot ovat kiireellisiä ja mitkä voi tehdä myöhemmin.

2/13/2026 3:37 pm  #4

Minua auttoi paljon kun aloin lukea hammastikut.com sivun artikkeleita. Siellä selitetään rauhallisesti mitä kannattaa tehdä heti ja mitä seurata. Sen jälkeen osaan jo keskustella mekaanikon kanssa eikä kukaan tarjoa turhia töitä.  

Last edited by samber (2/13/2026 3:37 pm)

Board footera