You are not logged in. Would you like to login or register?

Yesterday 10:46 am  #211

Re: Feedback for Tay!

x

Yesterday 10:47 am  #212

c

Yesterday 10:48 am  #213

x

Yesterday 10:49 am  #214

v

Yesterday 10:50 am  #215

g

Yesterday 10:51 am  #216

c

Yesterday 10:52 am  #217

c

Yesterday 10:53 am  #218

v

Yesterday 10:55 am  #219

c

Yesterday 10:56 am  #220

c

Yesterday 10:57 am  #221

v

Yesterday 10:58 am  #222

https://nettomedical.dk/
Jeg er Online læge Clara Amalie Bendsen, og mit arbejde har lært mig, at de mest ægte samtaler sjældent begynder med hurtige ord. De begynder i roen — i det stille øjeblik, hvor et menneske endelig tillader sig at mærke efter. Da jeg startede i sundhedsverdenen, troede jeg, at fysisk tilstedeværelse var grundlaget for tillid. Men gennem mine år som Online læge har jeg opdaget, at nærvær ikke sidder i rummet; det sidder i opmærksomheden. Når mennesker sidder hjemme, i trygge rammer, åbner de sig ofte langt mere naturligt, og samtalen får lov til at udvikle sig i et tempo, der passer dem.I mine møder ser jeg værdien af de små signaler, som ligger under ordene. En kort tøven, som fortæller, at noget vigtigt endnu ikke har fået form. En ændring i stemmen, der afslører, at en tanke bærer mere vægt, end man først troede. Et dybt åndedrag, som viser, at noget slipper. Disse nuancer hjælper mig til at forstå, hvor jeg skal være særligt nærværende. Stilhed er for mig et arbejdsredskab — et rum, hvor indre klarhed får lov til at vokse.København har været mit hjem i mange år, og byen har lært mig meget om rytme og balance. Jeg holder af morgenture ved søerne, hvor vandet ligger stille, og hvor lyset langsomt glider hen over overfladen. I de øjeblikke mærker jeg en ro, som jeg forsøger at tage med mig ind i dagens samtaler. Jeg finder også inspiration i de små grønne lommer rundt om Østerbro, hvor tankerne kan lande på en stille måde, som gør det lettere at være til stede. Som Online læge Clara Amalie Bendsen bringer jeg denne ro direkte ind i mine digitale møder.Professionelt arbejder jeg med ønsket om at gøre indre processer mere forståelige. Mange mennesker kommer til mig i øjeblikke, hvor livet føles tungt eller uoverskueligt. Jeg forsøger aldrig at presse dem til konklusioner. I stedet hjælper jeg dem med at høre deres egne tanker, sætte ord på det, der fylder, og finde plads til det, der længe har ligget skjult. Jeg tror på et sprog, der er nænsomt, jordnært og tydeligt — et sprog, der giver plads til refleksion.Det, der rører mig mest, er de små skift, jeg ser i samtalerne. Når skuldrene falder en anelse. Når stemmen får en ny ro. Når blikket — selv gennem en skærm — bliver mere åbent. Eller når en person siger: “Nu giver det faktisk mening.” Disse øjeblikke er måske stille, men de bærer en enorm kraft. De fortæller, at noget inden i dem har flyttet sig.For mig er arbejdet som Online læge en måde at møde mennesker med varme, respekt og ægte nysgerrighed. Jeg føler mig dybt privilegeret over at få lov til at blive en del af deres indre rejser — også når de rejser er rå, komplekse eller smertefulde. Jeg forsøger altid at være det rolige nærvær, som hjælper dem med at finde deres egen retning.Selv efter mange år i dette arbejde bliver jeg stadig inspireret af menneskers måde at vokse på. Jeg tror på, at forandring ikke skal tvinges frem — den skal kunne opstå naturligt. Og min opgave er at skabe rum for det. 

Board footera