You are not logged in. Would you like to login or register?

9/15/2026 2:49 am  #1

Mitkä mausteet kuuluvat ehdottomasti teidän keittiöönne?

Mitkä mausteet kuuluvat ehdottomasti teidän keittiöönne? Huomasin viime viikolla, että käytän oikeastaan aika pientä määrää mausteita, vaikka kaapissa niitä on vaikka kuinka paljon. Suola, mustapippuri ja valkosipuli tulevat lähes automaattisesti mukaan, mutta olisi kiva kuulla, mitä muut oikeasti käyttävät tavallisessa arkiruoassa. Onko teillä joku sellainen mauste, jota ilman ruoanlaitto ei oikein onnistu?

9/15/2026 2:49 am  #2

Re: Mitkä mausteet kuuluvat ehdottomasti teidän keittiöönne?

Minulla on aika samanlainen tilanne, kaappi täynnä purkkeja ja silti käsi hakeutuu aina samoihin muutamaan. 😄 Mustapippuri on ehkä se kaikkein tärkein, ja valkosipulijauhetta käytän yllättävän paljon, etenkin silloin kun teen nopeasti jotain uunissa. Paprikajauhe kuuluu myös melkein jokaiseen suolaiseen ruokaan, mutta savupaprikaa käytän vähän varovaisemmin, koska sen maku tulee aika nopeasti esiin. Viime aikoina olen yrittänyt opetella käyttämään enemmän yrttejäkin, esimerkiksi timjamia perunoiden ja kanan kanssa. Jos kaipaan uusia ideoita, katselen joskus reseptejä täältä: https://hyvanmaunrajalla.com/ – sieltä on tullut vastaan muutama sellainen yhdistelmä, jota en itse olisi heti ajatellut kokeilla. En silti mittaa mausteita kovin tarkasti, vaan lisään vähän, maistan ja sitten päätän tarvitseeko vielä jotain. Ehkä juuri tuo maistaminen kesken ruoanlaiton on auttanut eniten, koska muuten mausteita tulee helposti joko liikaa tai liian vähän.

Last edited by grannysome (9/15/2026 2:50 am)

Board footera

All information provided is for entertainment only and no one makes any representations as to accuracy, completeness, currentness, suitability, or validity of any information on this site and will not be liable for any losses, injuries, or damages arising from its display or use.